Geopend van dinsdag tot en met zaterdag van 10u tot 17u. Gesloten op zon-en feestdagen.
Maandag op afspraak.
Aarzel niet om ons te contacteren via e-mail: info@oldtimerfarm.be of bel het nummer +32 472 40 13 38
Op 12 september 1963 werd door Porsche het model 901 voor het eerst getoond aan het publiek op de autosalon van Frankfurt. Het nummer moest echter worden veranderd omdat Peugeot het merkrecht claimde op alle automodelnummers bestaande uit drie cijfers met een nul in het midden. Gekozen werd toen voor 911. De Porsche 911 kwam in 1964 op de markt met een 2.0 liter luchtgekoelde 6 cilinder motor die achterin was geplaatst en 130 pk leverde. Hiermee kon de 911 in 8,9 seconden optrekken van 0 tot 100 km/u.
In de loop der jaren groeide de motorinhoud van 2,0 naar 2,2 en 2,4 liter. Altijd waren diverse uitvoeringen te krijgen. De standaard 'T' (110, 125, of 130pk), het comfortmodel 'E' (155 of 165pk) of de sportieve 'S' (160, 170, 180 of 190 pk). Voor modeljaar 1973 kwam de Carrera RS (Renn-Sport) uit met 2,7 liter motor en 210 pk. Deze was bedoeld voor de racerij maar kon ook op straat worden gebruikt. Bij de RS was alles in het werk gesteld om gewicht te reduceren. De RS is duidelijk te herkennen aan zijn kenmerkende spoiler, een zogenaamde "ducktail". De naam Carrera werd door Porsche voor het eerst gebruikt in 1955, om een klasseoverwinning in de Carrera Panamericana van 1953 te herdenken. Carrera is Spaans voor "race".
In de turbo uitvoering van 1975 tot 1989 was het model bekend als 930; Hierna waren van 1989 tot en met 1992 alle 911 modellen, turbo en niet-turbo bekend als 964; in de periode 1993-1997 als 993 in de periode 1998-2004 als 996 en vanaf 2004 als 997. Sinds het model niet meer 930 genoemd werd was ook het geval voor de atmosferische versies (de types 993, 996 en 997) Dit is gewoon de modelnaam, het begrip turbo wordt er nu gewoon achter geplaatst.
In de jaren negentig konden de luchtgekoelde motoren de vraag naar betere prestaties niet meer bijbenen en bovendien werd het steeds moeilijker om te voldoen aan de strenger wordende emissie-eisen. In 1997 werd de eerste watergekoelde Porsche 911 geïntroduceerd (modeljaar1998) onder de projectnaam 996 met een sterke motor van 3,4 liter en 300pk. Porsche heeft met deze eerste generatie watergekoelde motoren de nodige technische problemen gehad. Modeljaar 2001 was de eerste van Phase II, waarin diverse verbeteringen waren doorgevoerd en de motor groeide naar 3,6 liter en 320 pk. Veel Porsche-puristen vonden het maar niets dat Porsche overging op waterkoeling, terwijl de "996" ook nog eens een aantal uiterlijke eigenschappen had, die omstreden waren zoals de druppelvormige koplampen.