De B14 met een geheel stalen carrosserie werd gepresenteerd op de Parijse autosalon van oktober 1926. Vergeleken met zijn voorganger, de B12, was het een duidelijke technische vooruitgang. Het chassis was verlengd, de motor liep soepeler en de voetrem bediende nu alle vier de wielen.
Geschiedenis
In maart 1927 werd de B14 de B14F met remmen, ondersteund door de bekrachtiger van George Westinghouse. De topsnelheid bedroeg 80 km/h. De keuze was enorm uitgebreid; in de catalogus van die tijd stonden de volgende modellen:
de torpédo (4 open deuren met kap) in de versies série, luxe en commerciale,
de conduite intérieure (4 deuren, 6 ramen en achterbak) in série, demi-luxe en luxe,
de berline (4 deuren, 4 ramen en achterbak) in série en demi-luxe,
de familiale (4 deuren, 6 ramen en achterbak) in luxe,
de coach (2 deuren, 4-persoons) in série en luxe,
de cabriolet (2 deuren, 2, 3 of 4 zitplaatsen) met of zonder kap
de coupé de ville
de taxi met aparte stuurcabine, landaulet en 'conduite intérieure' landaulet
de normande (open bestelauto)
Op de Parijse Autosalon van 1927 werd de verder perfectioneerde B14G gepresenteerd. In zijn tijd was dit model uiterst succesvol.
Technische gegevens.
Carrosserie. Lengte/breedte/hoogte/wielbasis (cm) : 400/141/183/287; gewicht : 1050 kg.
Mechaniek. Motor 4 cilinder in lijn 1539 cc, voorin, laterale kleppen, 1 solec carbu, manuele versnellingsbak met 3 trappen, overbrenging aan de achterwielen. Maximum vermogen : 22 pk bij 2300 t/m. Topsnelheid : 80 km/h.