NL - FR - EN - DE - IT

Geopend van dinsdag tot en met zaterdag van 10u tot 17u. Gesloten op zon-en feestdagen.

Maandag op afspraak. 

  Bezoek ons op Techno Classica Essen / 3 april - 7 april 2024 !

  

Events - Oldtimerfarm

Aarzel niet om ons te contacteren via e-mail: info@oldtimerfarm.be of bel het nummer +32 472 40 13 38

Mercedes-Benz 250 SE Cabriolet White

verkocht
Mercedes-Benz 250 SE Cabriolet  White (1963)

Referentie ch.9810
Merk Mercedes-Benz
Model 250 SE Cabriolet White
Type cabrio
Bouwjaar 1963
KM 30000
Cilinderinhoud 2470
Versnellingen manueel
Stuur links gestuurd
White

(uit Wikipedia, de vrije encyclopedie)  De W111 is een auto gebouwd door Mercedes-Benz vanaf 1959 ("W" staat voor Wagen). De W111 is een voorganger van de huidige S-klasse en was, zeker voor die tijd, een luxe-auto.
Op het gebied van passieve veiligheid was de W111 een pionier. In het interieur van de W111 waren de scherpe uitstekende delen bekleed, zodat bij een ongeval letsels worden voorkomen. De klinken om de deur te openen staken niet meer uit. Ook was de W111 de eerste auto met een veiligheidsstuur, om het speereffect te voorkomen. In de W111 werd verder voor het eerst een veilligheidskooi met geïntegreerde kreukelzone toegepast, naar een ontwerp van Béla Barényi.
De ontwikkeling van de W111, de opvolger van de Ponton, begon in 1956. De productie nam een aanvang in 1959. Deze auto’s kregen snel de bijnaam "Flosse" of "Heckflosse". In de Engelstalige landen zijn ze bekend onder de bijnaam "Finnie". De in vergelijking met zijn Amerikaanse tijdgenoten harmonischere staartvinnen waren volgens Mercedes hoekmarkeringen, die handig waren bij het inparkeren. Het carrosserieontwerp stamt van het team van de toenmalige hoofdontwerper Karl Wilfert. 
De 250SE Coupe had de motor van de inmiddels nieuw uitgekomen S-klasse W108. De 230S werd als uitzondering doorgebouwd naast de nieuwe S-klasse. Zijn opgeboorde M180 motor leverde nu 120PK (net zoveel als de 220SEb had), maar op het interieur werd bespaard waardoor dit op het in hout uitgevoerde dashboard na gelijk werd aan de kleinere W110 types. Van de W111 reeks werden in totaal 338.003 limousines gebouwd, 21.098 coupés, en 5143 cabriolets.   De productie van de W111 limousines stopte in 1968, de coupés en cabriolets werden gebouwd tot 1971.
Technische gegevens. Carrosserie.lengte/breedte/hoogte/wielbasis (cm) : 488/180/145/275; gewicht : 1575 kg.
Motor. 6 cilinder in lijn 2496 cc, voorin, injectie, manuele versnellingsbak met vier trappen, overbrenging op de achterwielen. Maximum vermogen : 150 pk (110 kw) bij 5500 t/m; koppel : 216 nm bij 4200 t/m. topsnelheid : 193 km/h; 0-100 in 11,8 sec.

Lees meer